מסכת בבא בתרא
דף עה עמוד ב
אמר רבה אמר רבי יוחנן, עתידין צדיקים שנקראין על שמו של הקב"ה, שנאמר (ישעי' מג, ז) "כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו". ואמר רבי שמואל בר נחמני א"ר יונתן, ג' נקראו על שמו של הקב"ה, ואלו הן: צדיקים ומשיח וירושלים, צדיקים - הא דאמרן, משיח – דכתיב (ירמי' כג, ו) "וזה שמו אשר יקראו ה' צדקנו", ירושלים דכתיב (יחזקאל מח, לה) "סביב שמונה עשר אלף ושם העיר מיום ה' שמה" - אל תקרי שמה אלא שמה. אמר רבי אלעזר, עתידין צדיקים שאומרים לפניהן קדוש כדרך שאומרים לפני הקב"ה, שנאמר (ישעי' ד, ג) "והיה הנשאר בציון והנותר בירושלים קדוש יאמר לו.
:הירושלמי בכורים ג, ג
"'וה' בהיכל קדשו' (חבקוק ב, כ), הא ר' יצחק בר לעזר בכנישתא מדרתא דקיסרין'
מגלה יח.: "אמר רבי אחא אמר רבי אלעזר, מנין שקראו הקב"ה ליעקב א-ל, שנאמר (בראשית לג, כ) 'ויקרא לו א-ל אלקי ישראל
רבינו בחיי עה"פ בפר' כי תשא (לג, ז) "והיה כל מבקש ה' יצא אל אהל מועד אשר מחוץ למחנה". וז"ל: "והיה הכתוב ראוי לומר 'כל מבקש משה', אלא מכאן שנקרא משה בשם המיוחד, וכן מצינו שנקרא יעקב בשם א-ל שנאמר 'ויקרא לו א-ל אלקי ישראל'... וכן מצינו ב'שם' הצדיק שנקרא בשם המיוחד, הוא שכתוב (בראשית כה, כב) 'ותלך לדרוש את ה'', וכתיב (שם, כג) 'ויאמר ה' לה', ודרשו חז"ל (ב"ר כ, ו) על ידי שם, כי השם המיוחד לא דיבר עמה כלל וכו', וטעם הדבר בכולם, כי הדבק בדבר נקרא על שם הדבר שידבק בו, ונקרא השליח בשם השולח
"המו"ל שו"ת הרב הגדול מהר"ד ברוך אנגיל, כתב בדברי ההקדמה שלו על הגאון המחבר: "רבינו הגדול והקדוש ברוך הוא