וכשם שמותר לפנות מן הסוכה מפני הגשמים כך מותר לפנות מפני השרב או מפני היתושים אפילו אין האדם מצטער בכך אלא שהתבשיל מתקלקל בכך וכן אם העת קור שהמאכלים השמינים נקרשים בסוכה אוכל כל סעודתו בבית:
כל הפטור מישיבת הסוכה ואינו יוצא מהסוכה אינו מקבל שכר על אותו ישיבה ואינו אלא מן ההדיוטות:
This is a quote from the Shulchan Orech Harav. At what point did chabad change?
Why does the Alter Rebbe bring the פטור of מצטאר in shulchan orech haraav but not mention the mitigating factor of the taanug ruchni
The שלחן ערוך הרב was created as a work of pure Halacha, without anything else which is not according to פשטות הלכה. Even when he brings a differing הנהגה על פי האריז׳׳ל, usually those that the באר היטב also brings, he'll just write "ויש נוהגין מטעם הידוע להם" without going into any detail.
(In Sidur - printed in the back - he paskens sometimes differently than what he writes in שלחן ערוך הרב)