Saw this very interesting custom of Rebetzin Kanievsky in regards to women lighting Chanuka licht:
ואכן חקרנו מנהג זה אצל גדולי ישראל בדורנו ולא שמענו על נשים מבנות אשכנז שהדליקו נרות חנוכה, פרט לאשת הגר"ח קנייבסקי זצ"ל הרבנית בת שבע ע"ה, שידידי הרב יצחק לסלו הי"ו סיפר לי, שהגיע לביתם במוצ"ש, ועצרו את האנשים מלכת, בשעת הדלקתה את נרות החנוכה. ובררתי וחקרתי את העניין, וידידי הרב עמיחי כינרתי שליט"א, היפנה אותי לספר שיח החנוכה, שהן שאלות שנשאל הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, ושם בעמ' ח' מופיע במדור "פנינה הלכה" השאלה מדוע נשים לא נהגו להדליק, והשיב "כי מהדין יכולה להדליק ג"כ אבל דרך כלל המנהג שלא מדליקה כי הבעל מוציא אותה, ציין לחת"ס... ע"ש הטעם משום צניעות"
ועד כה זה כפי שביארנו לעיל.
והוסיף (שם) "וסיפר רבנו (הגר"ח) כי באחד הימים פלוני הביא לביתם חנוכיה נאה מאד מכסף בשביל שידליק בה, וכיון שהוא מדליק תמיד במנורה שקיבל במתנה מהגה"צ ר' אריה לוין זצ"ל אין לו צורך בחדשה, אבל חשש שאם לא ידליק בה כלל הלה יעלב, ולכן הציע שהרבנית ע"ה תדליק בזה, ע"כ. ומידי שנה היתה מדליקה במנורה זו ובאו נשים רבות, וסיפרה להם תמיד עובדה זו שההדלקה היא תוצאה של חשש שיהודי יעלב, וכדרכה הרבתה כבוד שמים בפני
הבריות גם בהדלקה זו, ואמרו כולם ראו בריה שבראת בעולמי" עכ"ל.
הא קמן, שהמנהג שנשים לא מדליקות, ובמקום חשש לביוש ליהודי שנתן מתנה את החנוכיה, הייתה מדליקה הרבנית בחנוכיה זו, כי כפי שכתבנו לעיל, הידור זו חסידות, ומידת החסידות צריכה להיות נשקלת עפ"י התוצאה ועוד כפי שהבאנו לעיל מהרמח"ל. ובפרט שהיא אשת חבר עם הנהגה ייחודית, יכלו לדאוג שלא תהיה פגיעה בצניעות כדברי חת"ס, וע"כ עצרו את האנשים מלכת, אך שאר העולם לא יכולים לנהוג כן, וע"כ נהגו שנשים לא מדליקות.
ולמדנו, שאין ללמוד מעשה מראיה עד שחוקרים ושואלים בברור העניין. ודפח"ח.
ושמעתי מתלמידי וחתני, ר' אריאל זעפרני בנו של ראש לשכתו של הרשל"צ הגר"מ אליהו, שהרבנית שתחי' פעמים לאחר הדלקת הרב בברכה בפתח הבית היתה אף היא מדליקה בחנוכיה העומדת בחלון בבית בלא ברכה. ובהדלקה ללא ברכה ודאי שאין חשש בפרט שזה בתוך הבית,
(ירחון האוצר - רב יהושע ון-דייהק )