לאחר העיון
אין איסור במעביר אוהל אראי ממקום למקום. נו"ב מ"ת ס"ס ל
.אם נשאר הסוכה בכשרותה אין במחיצות איסור משום בונה כיון שהוא אראי עירובין מ"ה שו"ע שי"א
אם לא נשאר בכשרותה או שנתמעט שטחה ה"ל מחיצה מתרת ואסורה
עדיין יש בו משום מוקצה דכיון שאסור להסתפק ממנו ביה"ש ה"ל מוקצה מחמת גופו מ"ב תרל"ח ס"ק ו' וע"ש בענין אוהל
ציור של טלטול כלאחר יד קשה לתערו כיון שדרך לדחוף דבר גדול בגופו וברגלו וכדומה
עיקר היתר של כלאחר יד כדי להשתמש בדבר המוקצה אינו פשוט ע' חזו"א
Ty.
OK, re the boneh question. Here's a complication: when my succah is close to the house it is under the 2' overhang. It is still kosher because of the other 3 walls.
I am mesupak if. There is a din dofen akumah on a wall that is not being machshir the succa. (Assuming that dofen akumah is possible in this scenario, - where the sechach possul is much higher than the succah)
The nafka Mina would be whether or not one may sit under this area if its less that 4 tefachim.
To our question, would this constitute a movement that is machshir this area of the secach/defanos?
Is it possible that one may not move the succa in even on col hamoed according to those that don't permit taking down a succah on chol hamoed?