מאוד נהניתי מהלמדות, אך נראה לי שאין היסוד חזק די צרכו שהרי מעולם לא שמענו ולא ראינו מי שינהג כשיטת רע"א האמור וגם לא ס"ל לגמרי כשיטת התוס' וכדלקמן!!!
אני מסכים שחיוב הרואה אינו אוסר באכילה, ופשוט הוא.
החיוב משום חשד אינו שייך לכאורה לאלו המדליקים בפנים
(Maybe this line belongs on a different thread
)
בפוסקים יש סתירות אם פוסקים כהמרדכי אם לאו, ובאחרונים האריכו ליישבם, זה בכה וזה בכה
התירוץ הכי מרווח לדידי הוא (חי' מהר"מ באנעט, שבת, כג,א
ועוד) שנקטינן שיש חיוב להדליק בביתו דוקא אבל גם כשמדליק מחוץ לביתו יש בזה קיום מצוה עכ"פ בדיעבד או שהוא כעין חצי שיעור וכיו"ב
ואם כנים הדברים הי' נראה שכבר חל החיוב ואסור באכילה
(ע"ד איסור האכילה לפני תפילת השחר שמתחיל בעלוה"ש אף שלכתחילה אסור להתפלל לפני הנץ)
וגם רוב שאר האחרונים, לא ס"ל שנ"ח ה"ה חובת הדר
ממש כמו מזוזה, אלא שהחיוב חל על כאו"א ורק שמתנאי המצוה הוא שידליקם על פתח ביתו
וא"כ החיוב חל מיד בהתקדש ליל החג אף כשאינו בביתו
גם יש לדון אם יש להמשרד או הרכב - שלפעמים גם אוכל בהם סעודות וכו' - דין דירה. . וממקום שבאת, הרי המשרד חייב במזוזה וגם הרכב הי' חייב לכמה פוסקים אם 'הי' בה שיעור דע"ד ושאר התנאים