What rav shlomo zalman said (in reference to a thermostat on shabbos IIRC) is that you can change the pins to make the melacha happen later, not sooner. If it was scheduled to happen at 10 you can change it to 11.
This was not universally accepted.
Do you have a source that "a grama to turn on an appliance on Yom tov is mutar" ?
This is what i found:
https://www.hamichlol.org.il/%D7%A9%D7%A2%D7%95%D7%9F_%D7%A9%D7%91%D7%AA_(%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%94)#%D7%A9%D7%A2%D7%95%D7%9F_%D7%A9%D7%91%D7%AA_%D7%91%D7%99%D7%95%D7%9D_%D7%98%D7%95%D7%91שעון שבת ביום טוב
מבחינה הלכתית, אפשרות עריכת שינויים בשעון השבת ביום טוב קלה מבשבת משתי בחינות:
איסור הבערה בשבת הוא מן התורה, ואיסור הבערת אש חדשה ביום טוב הוא מדברי חכמים, ועל כן כאשר ישנם ספקות ומחלוקות בדבר השימוש בשעון השבת ביום טוב, יש יותר מקום להקל.
בעוד שלדעת פוסקים רבים גרמא בשבת אסורה מדברי חכמים למעט לצורך גדול, ביום טוב לדעת רוב הפוסקים עשיית מלאכה בגרמא מותרת גם לצורך שאינו גדול[27], ובפרט בגרם כיבוי והדלקה, שאיסורו (ללא גרמא) מדברי חכמים בלבד ביום טוב[28].
על פי הנ"ל, רבים נוהגים בפועל להקל ולקצר את פעולת שעון השבת ביום טוב, ובלבד שפעולת ההדלקה או הכיבוי תהיה בגרמא ולא תוצאה מיידית של קיצור המצב הקיים[29].
תוספות על מסכת ביצה דף כ"ב, א'. רמ"א על שולחן ערוך, אורח חיים, סימן תקיד, סעיף ג , מאמר מרדכי שם, שער הציון שם סעיף קטן ל"א, ועוד.[27]
[28]אחיעזר ג', ס'. חלקת יואב א', ס'.
[29]פניני הלכה מועדים פרק ה', הלכה ז'.
but as i said in the beginning, im not a posek (or close to one at all) and one should ask their knowledgeable LOR.