Now where is any evidence or indication that people who recovered from COVID-19 present any threat to others?
Not sure what this has to do with my post. I didn't opine on specific thresholds, I just pointed out Hishtadlus is the wrong term here. The conversation wasn't about people who recovered from Covid, it was about somebody who exposed to Covid and never tested positive.
But to answer your question, there are plenty of documented cases of Covid Reinfection. That is definitely 'any evidence'.
I personally believe, like you, that the bulk of evidence suggests that the risk is extremely small. What the exact halachic line is I don't know, but my guess would be one isn't obligated to quarantine if he recovered from Covid 19 and was re-exposed. There is room to differentiate between quarantine, which is more onerous and not required by some public health authorities (Israel, US CDC), and wearing a mask, which is less onerous and required by those health authorities. It is quite likely not quarantining is still considered הולך כדרכו, but not wearing a mask is breaking from a required norm, and therefore necessary even if the risk of damage is minimal.
המשנה במסכת בבא קמא (דף לב ע"א) אומרת כך:
"שנים שהיו מהלכים ברשות הרבים, אחד רץ ואחד מהלך או שהיו שניהם רצין והיזוקו זה את זה פטורין."
הגמרא במקום מבררת ומסבירה כי הפטור במקרה של אחד רץ והשני מהלך, הוא רק שמדובר בערב שבת בין השמשות, שאז הציבור כולו ממהר לסיים את מלאכתו עובר לכניסת השבת. לכן התנהגותו של הרץ אינה "משונה" והוא "רץ ברשות". לעומת זאת, ביום חול רגיל, אין זה נהוג לרוץ ברשות הרבים (וכך פוסק הרמב"ם, הלכות חובל ומזיק, פרק ו', הלכה ט'; והשולחן ערוך, חושן משפט, סימן שע"ח סעיפים ז'-ח').
What bothers me most about some of the frum attitude to Covid, is the misguided priorities. As if the 'power' of davening in a minyan/shul transcends the 'power' of actually doing what hashem wants us to do. החפץ לה׳ בעולות וזבחים משמוע בקול ה׳?
ת״ר חסידים הראשונים היו מצניעים קוצותיהם וזכוכיותיהם בתוך שדותיהן ומעמיקים להן ג׳ טפחים כדי שלא יעכב המחרישה.
רב ששת ישדי להו בנורא רבא כשדי להו בדגלת.
אמר רב יהודה האי מאן דבעי למהוי חסידא לקיים מילי דנזיקין
שולחן ערוך חושן משפט תט״ו:ג׳
(ג) מִדַּת חֲסִידוּת הוּא שֶׁיַּצְנִיעַ אָדָם קוֹצָיו וּשְׁאָר כָּל דָּבָר הַמַּזִּיק בְּמָקוֹם שֶׁלֹּא יָבֹא מֵהֶם תַּקָּלָה, כְּגוֹן שֶׁיַּשְׁלִיכֵם לַנָּהָר אוֹ יִשְׂרְפֵם.