Not dismissing the whole thing as a joke at all.
Quite the opposite, it was SPECIFICALLY the כתבי ארי that many were concerned about in regards to young or not serious students studying it superficially, as it is much easier to come to הגשמה or other misunderstandings...are there not enough ספרי קבלה from the גאונים , ראשונים , all the way until Arizal to keep you busy?
How many Yeshivas can you walk into and not be able to find 1 person who can read the רמב"ן on the parsha cuz it's kabbalah..
Good that you mentioned רמב׳׳ן על התורה, all I need to do is to just quote what he famously writes and warns in his הקדמה.
ואני הנני מביא בברית נאמנה, והיא הנותנת עצה הוגנת לכל מסתכל בספר הזה, לבל יסבור סברה ואל יחשוב מחשבות בדבר מכל הרמזים אשר אני כותב בסתרי התורה, כי אני מודיעו נאמנה שלא יושגו דברי ולא יודעו כלל בשום שכל ובינה, זולתי מפי מקובל חכם לאוזן מקובל מבין. והסברא בהן אולת, מחשבה מועלת, רבת הנזקין מנועת התועלת. אל יאמן בשוא נתעה, כי לא תבואהו בסברותיו רק רעה, כי ידברו אל ה' סרה, אשר לא יכלו כפרה, שנאמר: "אדם תועה מדרך השכל, בקהל רפאים ינוח", אל יהרסו אל ה' לראות (שמות יט כד), כי ה' אלוהינו אש אוכלה הוא אל קנאות. והוא יראה את רצוייו מתורתו נפלאות.
אבל יחזו בפירושינו חדושים בפשטים ובמדרשים, ויקחו מוסר מפי רבותינו הקדושים: "בגדול ממך אל תדרוש, בחזק ממך בל תחקור, במופלא ממך בל תדע, במכוסה ממך בל תשאל, במה שהורשית התבונן, ואין לך עסק בנסתרותWorst excuse ever not to learn Ramban.