יום רביעי פ’ תזריע
כ”ז אדר השני תשע”ו לפ”ק
כבוד האי גברא רבה רחומאי ואהבאי דנפשאי רב תבונות ואיש האשכולות חכם וישר החו”ב צמ”ס כבוד הרה”ג כמוהר”ר יעקב בערגשטיין שליט”א אב”ד נעבליץ יצ”ו.
בדבר אשר שאלוני אודות ניירות רטובות הנקרא בעבי או פרעש ווייפס להשתמש בהן בשבת, היות שמעכ”ת עוסק במערכת הכשרות הנני במילין קצרות, הנה אף דכבר ביארנו בשו”ת עמה”ת ח”ג סי’ י”ג דיש בו חשש איסור תורה, אכן בת”ח סי’ כ”ה שוב ביארנו דמשום כבוד הבריות וצורך גדול יש להתיר באם נעשה רוב הנייר ממין שאינו מגידולי קרקע, ונוסף לזה כתבנו עוד שם דנכון לקנח בקל ולא בדחיקה, וכעת שמעכ”ת הציע שיש מי שיכול לעשותו כל כולו ממין שאינו מגידולי קרקע, בוודאי ראוי להעדיף אחר זה ולא לסמוך על דין רוב, ואיך שיהי’ בענין לזה השגחה מעולה משום חומר חילול שבת, ...ובוודאי שצריך ע”ז פיקוח והשגחה מעולה אם אכן נעשה כהלכתה ככל שאר דברים הצריכין הכשר, והנני חוזר דבוודאי אם יכולין לעשות כל כולו בלי תערובת ממין גידולי קרקע ראוי להדר אחריו ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר, ונזכה עוד השתא לאכול מן הזבחים והפסחים שמחים וששים בבנין עירך בב”א
הכו”ח למען שמירת שבת
הק’ יחזקאל רוטה
הנני בזה לאשר ולהעיד, שהווייפס של הקאמפאני EZ - KOSHER
הם נעשים כל כולו ממין שאינו מגידולי קרקע והם '100% polyester'
ולפי פסקו של מו"ר כ"ק גאב"ד קארלסבורג שליט"א דבכג"ד שיש בנמצא מזו המין יש להשתמש בשבת אך ורק באלו, ואף גם זאת שיש לקנח בקל ולא בדחיקה.
אור ליום ה' ניסן תשע"ו לפ"ק
הצב"י יעקב בערגשטיין
Problem is that these caveats are sometimes missing